2012. júl. 9.

Körömnyomda – mi kell hozzá?

Sziasztok! Kicsit elhanyagoltam a havi témánkat az aktualitások miatt, de most belevágunk! Mint egy jó receptnél, jöjjenek először a hozzávalók.  Magam is meglepődtem, mikor lefotóztam a hozzávalókat, hogy milyen sok minden kell hozzá.
Valójában a nagy része megvan amúgy is egy háztartásban, csak a körömnyomdát kell megvásárolni. Kell hozzá a nyomdázó lemez, egy lehúzó és egy nyomtató párna.

 Aztán az egyebek: egy papírtörlő, amin dolgozunk, hogy ne legyen semmi koszos. Vattakorong és/vagy fültisztító pálcika, körömlakklemosó a tisztogatáshoz. Mindegy, milyen, acetonos és mentes is jó. Hogy minek a kupak? Nyomdázás közben sokszor és folyamatosan kell használni a lemosót a nyomópárna és a lemez tisztításához, ez azonban könnyen párolog. Ezért nem a nagy üveget szoktam nyitva hagyni, hanem egy kis kupakba öntöm ki és abba mártogatom a fültisztító pálcikát. Minél keskenyebb, annál jobb, mert kisebb felületen párolog. Végül a lakkok. Természetesen kell egy alapozó, mire rátesszük a tetszőleges alapszínt. A mintát speciális nyomdázó lakkal kell nyomni, ami nem használható rendes lakként, mert sosem száradna meg. Nagyon sűrű, jó befolyik a járatokba, olyan, mint a nyomdafesték. Vannak, akik szerint normál lakk is használható, de szerintem azzal a minta elég halvány lesz, mert nem olyan sűrűn pigmentált. Elég jó eredményt értem el azonban beszáradó félben levő, sűrűbb körömlakkokkal. És végül, a mi lemaradt a képről: a fedőlakk. Mindenképp szükség van rá, hogy megvédje a mintát, azonban kritikus pont az olyan fedőlakk beszerzése, ami nem oldja fel a nyomtatott mintát és nem csíkoz. Ennek külön bejegyzést szentelek majd a hónap vége felé, tesztelve az általam elérhető fedőlakkokat. Nos, kipakolni mindent, és hajrá, kezdjünk hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése